Heb je een vraag?

Een vraag over de Doktr-app? Ontdek hieronder het antwoord op de veelgestelde vragen.

Patiënt gebruikt de Doktr-appPatiënt gebruikt de Doktr-app

De Doktr-app

  • Hoelang duurt het totdat ik een dokter kan spreken?

    Indien je je eigen huisarts wil spreken, zal het afhankelijk zijn van zijn/haar beschikbaarheid op Doktr. Het support-team, beschikbaar via de chat, zal jou deze info meedelen. 

    Daarnaast bieden we de mogelijkheid om zo snel mogelijk een andere beschikbare arts te spreken. We optimaliseren altijd het aantal beschikbare artsen op het Doktr-platform, omdat het ons doel is om je zo snel mogelijk toegang te geven tot de hulp die je nodig hebt. Onder normale omstandigheden duurt het dan ook maar een paar minuten om effectief van start te gaan en een dokter te spreken. Op bepaalde momenten kan er een langere wachttijd zijn omdat er uitzonderlijk veel mensen tegelijkertijd een videoconsultatie wensen. In dat geval krijg je een plaats in de wachtrij en kan je de wachttijd opvolgen in de app. Je ontvangt een melding wanneer je aan de beurt bent,  op voorwaarde dat je je meldingen van de Doktr-app geactiveerd hebt in de instellingen

  • Mijn vaste huisarts verwijst mij door naar Doktr, wat moet ik doen?

    Je kan aangeven dat je je vaste huisarts wil spreken door te klikken op de categorie ‘Mijn vaste huisarts spreken’ en de achternaam van jouw vaste huisarts in te geven in het zoekveld. Het support team van het Doktr-platform zal dan nagaan of jouw vaste huisarts beschikbaar is en, zo ja, zullen zij jou in contact brengen met hem/haar.  

  • Ik ben aangesloten bij een medisch huis, kan ik Doktr gebruiken?

    Iedereen kan Doktr gebruiken. Indien je medisch huis met Doktr werkt, kan je hen contacteren via “mijn vaste huisarts spreken”. Indien niet, kan je steeds een andere beschikbare huisarts spreken.

Doktersgesprek

  • Zal de dokter mijn taal spreken?

    Momenteel bieden wij onze dienst enkel aan in het Nederlands en in het Frans. Aarzel niet om ons te laten weten waneer je onze dienst in een andere taal wenst te gebruiken. Je kan ons hierover bereiken op customerservice@doktr.be. Op basis hiervan bekijken we welke andere talen we naar de toekomst toe zouden kunnen aanbieden.

  • Kan ik mijn eigen huisarts spreken?

    Ontdek of je huisarts aanwezig is op het platform door te klikken op de categorie ‘Mijn vaste huisarts spreken’ en de achternaam van je huisarts in te geven in het zoekveld. Wij zullen dan controleren of je huisarts al werkt met het Doktr-platform. Als dit het geval is, zal het support team van Doktr eerst nagaan of je huisarts beschikbaar is en, zo ja, zullen zij jou in contact brengen met hem/haar.

  • Wat als mijn vaste huisarts niet beschikbaar is?

    Als je huisarts niet werkt met het Doktr-platform of niet beschikbaar is, beslis je ofwel om te wachten tot je huisarts beschikbaar is, ofwel kan je kiezen om onmiddellijk een andere beschikbare arts te spreken. Maak je geen zorgen, al de dokters die beschikbaar zijn op de Doktr-app zijn gekwalificeerd, geaccrediteerd en zorgvuldig geselecteerd op hun medische en digitale kennis. Zo verzekeren we een constante kwalitatieve dienstverlening. 

    Wil je toch in de toekomst je eigen huisarts spreken via de Doktr-app? Dan kan je hem of haar gemakkelijk uitnodigen door op deze link te klikken. Wij hebben de voornaamste voordelen voor arts en patiënt alvast opgelijst. Het enige wat je nog moet doen is het emailadres van je huisarts invullen en versturen.  

  • Kan ik een videoconsultatie voor mijn kind doen?

    Ja. De artsen helpen kinderen van alle leeftijden. Wanneer kinderen jonger dan 18 jaar betrokken zijn, dient de ouder of voogd in te loggen en dient in de Doktr-app de categorie ‘kind’ te kiezen. Zorg ervoor dat je het rijksregisternummer van het kind bij de hand hebt.

Nazorg

  • Welke medicatie kan de dokter niet voorschrijven?

    De artsen kunnen geen geneesmiddelen voorschrijven die verslaving en/of afhankelijkheid veroorzaken. Dit omvat alle slaap- en kalmeermiddelen, middelen gebruikt bij behandeling depressie en andere psychische aandoeningen alsook bepaalde categorieën pijnstillende middelen  (enkel pijnstillende middelen op basis van paracetamol kunnen voorgeschreven worden).

Betalen

  • Wat zijn de betalings- en vergoedingsvoorwaarden van je consultatie via Doktr?

    Er zijn 2 mogelijke scenario's:  

    • Je hebt een consultatie met een beschikbare arts, die niet je vaste arts is: je betaalt 26,01 euro voor de consultatie. Dit bedrag wordt niet terugbetaald. Dit is te wijten aan de nieuwe wetgeving inzake teleconsultaties die sinds 01/08/2022 van toepassing is. Er zijn geen uitzonderingen (bijv. VIPO of andere). 
    • Indien je een raadpleging hebt bij je eigen huisarts (dit is de huisarts waar je je globaal medisch dossier bij hebt of bij wie je minstens één fysieke consultatie hebt gehad in de laatste twee jaar): dan betaal je maximaal 4 euro remgeld en als je aangesloten bent bij Solidaris Wallonie wordt dit volledig terugbetaald.

Privacy

  • Mijn vaste huisarts is niet beschikbaar via Doktr, kan de beschikbare arts mijn globaal medisch dossier inkijken?

    Indien je vaste huisarts niet beschikbaar is op het platform, kan je een andere beschikbare arts spreken. Je globaal medisch dossier blijft in dat geval nog steeds bij je vaste huisarts, maar de beschikbare dokter kan, met jouw expliciete toestemming, je dossier inkijken en je vaste huisarts achteraf informeren van de videoconsultatie aan de hand van een elektronisch verslag. Op deze manier is je vaste huisarts op de hoogte van de zorg die je bij ons hebt ontvangen en wordt zo de continuïteit van de zorg gegarandeerd.

  • Moet ik Doktr toegang geven tot mijn globaal medisch dossier?

    Nee, dat is niet verplicht. Je kan bij Doktr terecht zonder toegang te geven tot je globaal medisch dossier. We gaan je sowieso enkele vragen stellen zodat de behandelende dokter jou en je klachten leert kennen. Je kan er expliciet voor kiezen om de behandelende dokter al dan niet toegang te geven tot je globaal medisch dossier, zodat hij/zij toegang heeft tot andere belangrijke zorginformatie uit het verleden.

  • Hoe kan ik de toegang van de dokter tot mijn globaal medisch dossier opnieuw intrekken?

    Volg deze stappen om de toegang van de dokter tot je globaal medisch dossier te herroepen:

    1. Ga naar federale ombudsdienst
    2. Log in met itsme®
    3. Kies 'toegangsbeheer'
    4. Kies 'therapeutische relaties'

Heb je hierboven het antwoord op je vraag niet gevonden? Contacteer ons gerust via customerservice@doktr.be. Let erop dat je geen medische informatie deelt met dit e-mailadres. Onze support staf mag dergelijke informatie namelijk niet behandelen.

Vrouw gebruikt Doktr-app op smartphoneScreenshot van de Doktr-app

Spreek snel met een huisarts of psycholoog online

  • Één app voor fysieke en mentale zorg
  • Zonder wachttijden
  • Waar je ook bent
Ontdek het op Google PlayDownload in de App Store
QR-code Doktr-app
Scan en download Doktr